maandag 26 januari 2015

Wishlist #2

"I want more!"

Mijn wishlist blijft maar groeien jongens. Dit is echt niet goed voor mijn portemonnee en mijn boekenkast wiens plankjes langzaam beginnen door te buigen.

In deel twee van mijn wishlist ga ik vier boeken laten zien die ik nog maar nét heb ontdekt en die er dus nog maar net op staan. Ik ben heel erg benieuwd naar deze boeken, maar ik denk dat het nog even een tijd zal gaan duren voor ik ze aanschaf.

Steelheart #1
Reckless #1
The Declaration #1
The Strange and Beautiful
Sorrows of Ava Lavender
















Steelheart van Brandon Sanderson kwam ik heel toevallig tegen omdat ik heel graag zijn Mistborn serie wil lezen. Het boek gaat over mensen met bovennatuurlijke krachten, de zogenaamde Epics, die graag de dienst uit willen maken... en een groep normale mensen die dit niet pikken: simpel gezegd. De Goodreads pagina voorspelt veel goeds, gezien hij een rating heeft van 4,14 op een schaal van 5! Ik ben heel erg benieuwd. O, en het is het eerste boek uit een serie. Nice.

Reckless van Cornelia Funke heb ik leren kennen dankzij een meisje van Goodreads, Astrid, die dit boek met mij wilde ruilen. Ik had er nog nooit van gehoord maar hij klinkt wel erg leuk! Het gaat over een jongen die regelmatig naar een andere wereld reist en het hier goed voor elkaar heeft, tot zijn broertje hem volgt en zich in de nesten werkt... Ik ben heel erg benieuwd en ik ben blij dat ik hem straks aan mijn collectie mag toevoegen! Op Goodreads wordt hij beoordeeld met een 3,7 door nog geen 10.000 lezers. Klinkt niet verkeerd toch? Ook dit boek is het eerste deel van een serie.

Het derde boek is The Declaration van Gemma Malley. In het jaar 2140 is jong zijn illegaal en zijn eigenlijk alle kinderen uitgestorven. (Oké, dat klinkt absurd.) Deze hele dystopie draait dus om deze wereld en er is uiteraard iemand die zich er tegen gaat verzetten. Het verhaal klinkt gewoon zo absurd dat ik er nieuwsgierig naar ben geworden. Met een rating van 3,75 door iets meer dan 15.000 lezers vind ik dat hij het niet verkeerd doet. (Dit is trouwens ook weer de eerste uit een serie, sigh.)

The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender door Leslye Walton. Alleen de cover ziet er al geweldig uit bij dit boek. Het verhaal, over een meisje met vleugels, klinkt wel interessant en ik ben eigenlijk vooral gewoon nieuwsgierig. Goodreads-lezers - iets meer dan 6.000 - geven het boek een rating van 4,11. Niet verkeerd dus.

Wat vinden jullie van deze vier boeken? En welke boeken staan er hoog op jouw wishlist? 

Liefs,
Caithlin

4 opmerkingen:

  1. Reckless ben ik ook benieuwd naar! Hart van Inkt, ook van Cornelia Funke, vond ik toen ik jonger was echt fantastisch en heb ik ontzettend vaak gelezen. Toch heb ik op de een of andere manier nooit andere boeken van haar gelezen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kende Funke nog helemaal niet, hehe. Het is echt dat iemand hem met mij wilde ruilen anders had ik het boek nooit gekend denk ik, ;o.

      Verwijderen
  2. Reckless heb ik gelezen en vond ik heel mooi! Ik zag de boeken nog op het boekenfestijn in Eindhoven, hopelijk zijn ze er ook deze week in Rotterdam, want Cornelia Funke kan zo fantastisch schrijven...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben heel erg benieuwd! Eens zien of ik er dit jaar tijd voor kan maken, hehe.

      Verwijderen