dinsdag 13 januari 2015

Wishlist #1

"Lenen? Dat woord ken ik niet."

Gek genoeg ben ik één van die booklovers die geen boeken kan lenen bij een bibliotheek. Ik behoor tot de groep "Buying Only". Zelfs lenen van vrienden heb ik tot nu toe nog maar één keer gedaan (de complete serie van The Game of Thrones van George R.R. Martin lag op mijn plank, maar ik heb ondertussen alle delen behalve de eerste teruggegeven...).

Nu moet ik zeggen.. de consequenties van mijn "Buying Only"-regeling begin ik nu aardig te merken. De inhoud van mijn portemonnee slinkt behoorlijk. En ik heb een nieuwe boekenkast moeten aanschaffen... En dat terwijl er nog genoeg boeken op mijn wishlist staan. Help!

Op dit eerste deel van mijn wishlist - en die is heel erg lang.. - laat ik drie boeken zien die ik heel graag nog wil lezen. Als het even kan wil ik ze zo snel mogelijk aanschaffen. (Studiefinanciering, kom snel!)

1. Divergent #1
3. Tatoeage
2. Uglies #1














Divergent van Verionica Roth staat heel hoog op mijn lijst. Ik zie dit boek zo vaak voorbij komen op blogs en in boekhandels / webwinkels dat ik heel erg nieuwsgierig geworden ben. Bovendien heeft het op Goodreads een score van 4.36 op een schaal van 5. Gezien het feit dat dit is gebaseerd op meer dan een half miljoen (!!) ratings, moet het wel goed zijn nietwaar? Toen ook nog eens bleek dat er een film van uit ging komen, in Nederland eind maart 2014, realiseerde ik me dat ik het boek heel graag wilde lezen vóór ik de film zou zien. Dit is alleen niet gelukt, hehe. Sigh.

Ook Uglies van Scott Westerfeld staat op mijn wishlist. Het verhaal - vooral de wereld - klinkt gewoon zo... absurd... dat ik het wel moet lezen. Een wereld waarin meisjes vanaf hun 16e "mooi gemaakt" worden. Klinkt behoorlijk wicked, niet waar? Klinkt erg als een dystopia, hehe. Het boek heeft een gemiddelde rating van 3.87 op basis van iets meer dan 326.000 ratings.

Het derde boek is Tatoeage van Ana Alonso en Javier Pelegrín. Dit boek scoort op Goodreads een 3.11 máár is ook maar door 199 lezers beoordeeld. Een vrij onbekend boek dat ikzelf ook nog niet vaak voorbij heb zien komen. Echter klinkt het verhaal origineel en ben ik vooral heel erg nieuwsgierig. (Er schijnen nog een deel 2 en 3 te zijn, maar voor zover ik weet zijn deze niet in het Engels of Nederlands uitgegeven...)

Wat vinden jullie van deze drie boeken? En welke drie staan er hoog op jouw wishlist? 

Liefs,
Caithlin

2 opmerkingen:

  1. Tatoeage en Uglies heb ik niet gelezen, maar Divergent was een van mijn favoriete boeken die ik in 2014 las. Het vervolg vond ik wel een stuk minder, maar hopelijk maakt het laatste boek dat weer een beetje goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd! Ik moet hem alleen nog even aanschaffen, hehe.

      Verwijderen