zondag 1 februari 2015

Confessions of a book-a-holic #2


Mijn absolute nummer één zal nooit of te nimmer door wat voor boek dan ook van zijn troon gestoten kunnen worden. Of eigenlijk: van hun troon. Het is namelijk een serie van negen boeken...

De Donkere Tijd serie van Marcus Heitz is de eerste High Fantasy serie waar ik helemaal verslaafd aan raakte na de eerste paar hoofdstukken van boek één. Ik heb dan ook de hele serie boeken achter elkaar gelezen, zonder ook maar één ander boek tussendoor. Zodra er eentje uit was, was ik alweer naar de boekhandel om het volgende deel te kopen. De boeken zijn oorspronkelijk Duits, maar dat ging met net iets te ver... 
De boeken zijn / waren €20- per stuk, dus ik was erg blij dat ik de boeken, met ieder gemiddeld 400 tot 500 pagina’s, niet al te snel uit had. Zo was ik in elk geval niet in één keer al mijn geld kwijt, hehe.
De serie bestaat uit De Donkere Tijd (zes boeken) en De Nieuwe Tijd (drie boeken). Zoals je misschien al wel kunt raden, is na zes boeken dus eindelijk de Donkere Tijd voorbij en breekt er een nieuwe tijd aan.
Eventjes alle “geweldigheden” op een rijtje:

- Het verhaal bevat meerdere perspectieven en verhaallijnen.
- Alle hoofdpersonages zijn enorm goed uitgewerkt.
- Je ziet de personages groeien en kunt heel goed met ze meeleven. Soms heb je hierdoor op een gegeven moment zelfs echt een hekel aan een personage die je eerst nog lief had.. *Auw*
- De boeken lezen heel vlot - zonder al te moeilijk taalgebruik dat nergens voor nodig is - maar zijn zeker wel mooi geschreven / vertaald naar het Nederlands.
- De wereld is goed uitgewerkt en elk boek heeft voorin een kaart om even terug te kijken waar je nu eigenlijk bent met het personage. ;) (Ik hou van kaarten.)
- De covers.

Wil je meer weten over deze epische serie? Klik even door naar de Goodreads pagina's! Ik raad je echter wel aan om alleen boek één even te checken, want je wilt natuurlijk geen spoilers. ;)

Links & Aantal pagina's:
Schaduwen boven Ulldart (384p),
De Orde van het Zwaard (430p),
Het Teken van de Duistere God (464p),
Het Oog van Tzulan (415p),
De Magie van de Macht (400p) &
De Bronnen van het Kwaad (591p).

En natuurlijk van de Nieuwe Tijd:
Bedriegelijke Vrede (448p),
Wereld in Vlammen (347p)
en het prachtige slotdeel *snik*:
Fatale Erfenis (410p).

Echte High Fantasy-fans móeten deze serie echt lezen. Het moet. Moet. Moet.

Liefs,
Caithlin






2 opmerkingen:

  1. Deze serie kende ik nog niet! Ik heb nog nooit wat van Markus Heitz gelezen maar al wel een ander boek van hem op mijn TBR lijst staan. Ik hou ontzettend van high-fantasy dus deze heb ik er ook op gezet! Je hebt me enthousiast gemaakt, het verhaal klink heel erg alsof ik het leuk zou vinden en de covers zijn idd mooi. Ik hou ook zo van kaarten, ik vind het altijd leuk om echt te kunnen volgen waar bepaalde dingen zich afspelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is echt goed. Je gaat er geen spijt van krijgen Bregje!

      Verwijderen