vrijdag 23 januari 2015

Booklove: Alice in Wonderland, mindblowing editie!



Als er een boek is waarvan ik niet had verwacht dat ik hem ooit zou hebben is het deze prachtige editie van Alice in Wonderland van Lewis Caroll wel. Een paar maanden geleden had ik hem eens gezien bij Waterstones in Amsterdam, maar daarna was ik hem al snel weer vergeten. Tot ik hem met kerst cadeau kreeg van mijn vriend.

Ik was sprakeloos en raad hem absoluut aan iedereen aan die een fan is van mooie (lederen) gebonden boeken. De randjes van de pagina's zijn goudkleurig, wat je gelukkig niet terug ziet op de pagina's ín het boek, en hij is geïllustreerd. Zelfs de schutbladen! Het boek weegt zo'n 1,7kg, is 6,2cm dik en heeft een afmeting van 17 bij 24 cm. Groot!

Dit boek telt 1165 pagina's *hapt naar adem* en bevat naast Alice in Wonderland nog een heleboel andere verhalen, waaronder: Through the Looking-Glass en Sylvie en Bruno (beide ook van Lewis Carroll).

Ik heb het boek op mijn to-read lijst gezet voor de 2015 Goodreads-challenge. Eens zien wanneer ik er aan kan beginnen... Er is nog zoveel te lezen...

Wil je ook zo'n boek? Dan raad ik je aan om naar Waterstones in Amsterdam te gaan! Ze hebben daar heel veel mooie edities van veel verschillende boeken. :)

Liefs, Caithlin

Foto's van dit pareltje:

 





2 opmerkingen:

  1. De Barnes & Noble leatherbound classics zijn zó mooi! Ik heb er zelf al een paar, maar deze zou ik ook wel aan mijn collectie willen toevoegen. Ik heb al wel een andere mooie editie van Alice in Wonderland, maar dat vergeet ik dan maar even...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ze zijn echt heel erg mooi! Misschien dat ik er zelf ooit nog eentje aanschaf, ;).

      Verwijderen