vrijdag 9 januari 2015

Confessions of a book-a-holic #1

"O! Dat boek moet ik echt hebben," hoor je mij al snel zeggen wanneer ik a) in een boekenwinkel rondloop of b) op internet aan het ronddwalen ben. Op het moment dat het boek binnen is ligt het vaak diezelfde avond alweer op mijn bed, de eerste paar bladzijden gelezen.
Maar hij is niet de enige..

Andersen's Fairy Tales (Hans Christian Andersen) (e-book versie), Falling Kingdoms (Morgan Rhodes), A Song of Ice and Fire (George R.R. Martin) en The Restaurant at the End of the Universe (Douglas Adams ) liggen alle vier amper half uitgelezen op mijn bed of in de buurt daarvan. Ik lees ze ook daadwerkelijk door elkaar heen. Soms liggen ze stiekem weken dicht. Hoe chaotisch wil je het hebben?

Ik merk dat deze strategie, voor zover je het een strategie mag noemen, niet werkt. Toch moet ik zeggen dat ik er niet echt iets aan doe om het te veranderen.. of te voorkomen. Van mezelf ben ik al een beetje chaotisch en blijkbaar straal ik dat uit naar de manier waarop ik mijn boeken lees.

Hoe ga jij om met nieuwe boeken? Begin je ook meteen of wacht je toch liever tot je het andere boek uit hebt?

Liefs,
Caithlin

2 opmerkingen:

  1. Pfff, dat klinkt wel wat chaotisch ja! Ik had het eerst ook hoor, maar probeer nu vooral te focussen op 1 boek. Als ik nieuwe boeken heb gekocht, zet ik ze op een rijtje in volgorde hoe ik ze wil lezen (niet dat ik me daar altijd aan hou, maar ik doe mijn best). Daarbij vergeet ik gewoon te veel van een boek als ik meerdere boeken tegelijkertijd lees!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha het is chaotisch inderdaad, maar ik heb gelukkig niet het probleem dat ik dingen ga vergeten, ^^. Ik kan gemakkelijk verder lezen zonder al te veel terug te moeten bladeren, :) Ik zet mijn nieuwe boeken nu toch ook maar gewoon in de kast. Eerst deze vier maar uitlezen, hehe.

    BeantwoordenVerwijderen