donderdag 22 januari 2015

De "Top Ten Thursday"

Ik voel me bij boeken soms net als dit hondje:
I NEED THEM.
"Top 10 Boeken die ik MOEST kopen maar nog niet gelezen heb."

Ik heb het vage vermoeden dat ik gemakkelijk aan die tien ga komen. Sowieso kan ik er al minimaal dertien verzinnen, dus deze lijst komt wel goed.

Dit boek zat in een pakket met The Hunger Games en Twilight (welke ik overigens al had). Ik heb er een paar hoofdstukken van gelezen maar heb hem weggelegd. Naar mijn idee slaat het boek nergens op, terwijl ik écht dacht dat hij leuk zou zijn. (De boekenset was trouwens maar €6,-!)

2. The Hunger Games - Suzanne Collins
Ja, ik moest hem hebben en ben blij dat ik hem heb! Maar.. Nog niet gelezen. Oeps. De bedoeling was dat ik hem zou lezen vóór ik de film zou zien, maar dat is een beetje mislukt. 


Deze heb ik gekocht bij Harlequin omdat hij voor de helft van de prijs was, hehe. En ik was nieuwsgierig. Dat ben ik nog steeds overigens. Hij staat op mijn lijstje op gelezen te worden dit jaar!
Precies hetzelfde verhaal als bij De IJzerkoning. Alleen dit boek wilde ik echt heel erg graag hebben omdat boek één van de serie echt heel goed bij mij in de smaak viel. Ik hoop enorm dat dit boek minstens net zo goed is. Hij staat op de planning van dit jaar, hehe.
Ook dit boek heb ik bij Harlequin gekocht met de korting. Die dag heb ik er drie besteld voor €15,-. Toch lekker dacht ik zo. En aangezien Inside Out, deel één van deze tweeluik, echt geniaal was.. Tja. Dan moet je het afsluitende deel ook hebben natuurlijk. Helaas nog steeds niet gelezen, maar ook dit boek staat op de planning voor dit jaar.


In Oxford moest en zou ik een boek kopen. Aangezien ik Coraline wel graag wilde hebben heb ik hem simpelweg gewoon meegenomen. 
Ha, ja. Dit is leuk. Dit boek heb ik gekocht toen ik er achter kwam dat het boek dat ik al had een vervolgdeel was. (Elfenlicht). Ik had dus weinig keuze. Deel één moest ik echt kopen, want tja.. Elfenlicht is toch niet echt goed te lezen als alleenstaand verhaal, hehe.

Elfenlicht, ik heb hier echt een prachtige versie van gevonden. Een grote, matte paperback. Die boeken vind ik echt heel mooi. En dus heb ik hem gekocht, zonder even te checken of het misschien een deel uit een serie was. *kuch*
Nog zo'n leuke. Dit boek heb ik voor €2,- gekocht. Helaas bij een boekhandel die failliet was gegaan: De Polare. Een ander leuk feitje: Het is een deel twee en deel één moet ik ooit nog eens aanschaffen.

9. The Calling - James Frey
Dit was echt een moet'je. Sowieso wil ik het boek lezen voor mijn afstuderen over Interactieve Verhalen, maar ook ben ik gewoon ontzettend nieuwsgierig. Ik ben van plan hier in februari aan te gaan beginnen.




Sommige van deze boeken staan echt al heel lang in de kast. Anderen nog maar net. Toch vind ik dat het tijd wordt om ze eens te gaan lezen. Maar ja, eerst de boeken waar ik nu in bezig ben maar eens uitlezen...

Liefs,
Caithlin

5 opmerkingen:

  1. Gone en The Hunger Games zijn zo goed! Echt mee doorgaan, Michael Grant en Suzanne Collins zijn echt fantastische schrijvers :D Vooral doorgaan in Gone, hij wordt echt zo spannend! Endgame vond ik ook heel leuk, normaal ben ik niet van veel perspectieven maar in dit boek paste het wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha oké! Gone vond ik gewoon echt vreemd omdat kleine kinderen elkaar het leven zuur maken op een nogal wrede manier.. De Hunger Games heeft wat oudere personages, en dan kan ik dat nog begrijpen, maar kinderen onder de 13.. dat is wel heel erg ongeloofwaardig, hehe.

      Bij Endgame ben ik juist heel erg nieuwsgierig naar de vele perspectieven. Daar ben ik echt dol op, ^_^.

      Verwijderen
    2. Ja, het zijn kinderen onder de 15 jaar, maar als je verder leest wordt het wel steeds realistischer, vooral als je meer te weten komt over alle kinderen. En elk deel wordt steeds gruwelijker, de boeken zijn echt heel goed! Als ik jou was, zou ik zeker weer een poging wagen en doorlezen (en dan niet stoppen na deel 1, want dan heb je maar het puntje op de ijsberg gezien!). Binnenkort wil ik de delen ook herlezen en recenseren, hopelijk word je dan overtuigd :)

      Verwijderen
  2. The Hunger Games vond ik echt fantastisch! Gone vond ik daarentegen niet veel aan en ik ben niet van plan om door te gaan met de serie... Outside in moet ik nog lezen. Ik vond het eerste deel leuk, maar ik hoor er niet vaak wat over dus ik was het alweer een beetje vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de films van THG vond ik ook erg goed, dus het boek zal vast niet tegenvallen. :) Maar inderdaad, je hoort heel weinig over Inside Out en Outside In, maar ik vond deel 1 echt heel goed, dus deel 2 is zeker de moeite waard om op te pakken.

      Verwijderen