vrijdag 13 februari 2015

Wishlist #3

"Never enough"

Na een paar dagen ziek te zijn geweest is er nu dan toch weer een blog online! Yay! En meteen over één van mijn favoriete onderwerpen: Mijn boeken wishlist!

In deel drie van mijn wishlist ga ik vier boeken laten zien die al erg lang op mijn lijst staan, maar die ik nog steeds niet heb aangeschaft.

Kinderen van Judas
Wither #1
Starters #1
Carrie

















Kinderen van Judas van Markus Heitz wil ik voornamelijk lezen omdat hij mijn favoriete schrijver is. Daarbij klinkt het verhaal ook niet verkeerd, al komen Vampieren me wel een beetje de neusgaten uit. Ik hoop vurig dat Markus Heitz er een kick-ass boek van heeft gemaakt. Met een beoordeling van 3,89 door nog geen 600 lezers doet hij het op Goodreads ook aardig goed.

Wither, deel één van The Chemical Garden, van Lauren DeStefano staat ook al een tijdje op mijn lijst. Het verhaal vind ik gewoonweg zo bizar dat ik wil weten of het boek een beetje goed is of niet. Er bestaan nogal wat twijfel over bij mij namelijk. Het verhaal klinkt een beetje simpel naar mijn mening. Alsof de schrijfster persé een boek wilde schrijven en even niet zo gauw op iets super origineels kon komen, waardoor ze uiteindelijk heeft gekozen voor een creepy dystopia waarin jonge meisjes worden gekidnapped om te trouwen met meerdere mannen en de wereld populatie weer te verhogen. Bizar. Het boek heeft op Goodreads bijna 70.000 ratings en komt op een gemiddelde van 3,84. Hmm. Niet slecht dus.

Starters van Lissa Price is het derde boek wat al ik weet niet hoe lang op mijn lijst staat. Het verhaal lijkt me nog steeds heel erg interessant. Minder creepy dan Wither, dat sowieso, maar nog steeds bizar. Ik heb ik met bizarre boeken geloof ik. Ik zou ze het liefst allemaal willen lezen. Starters krijgt van bijna 25.000 ratings een gemiddelde van 3,93. Ook zeker niet slecht. Het boek heeft wel meteen al een klein minpuntje voor me: Die cover is afschuwelijk. Dat had wel wat beter gekund.

Boek vier, het laatste boek van deze wishlist-post, is Carrie van Stephen King. Sorry, maar dit boek is gewoon een must read. Ik ben echt onwijs benieuwd hoe hij geschreven is. De films heb ik nog niet gezien - ja, er is een originele versie en een nieuwe versie van de film - en stiekem wil ik daar ook mee wachten tot ik het boek gelezen heb. Een 3,87 gemiddeld van meer dan 250.000 ratings. Ik zeg: lezen!

Wat vinden jullie van deze vier boeken? En welke boeken staan er hoog op jouw wishlist? 

Liefs,
Caithlin

4 opmerkingen:

  1. Wither vond ik heel leuk! Starters vond ik dan weer niks aan, haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oké! Leuk om te horen, :). Ik ben wel erg nieuwsgierig naar Wither namelijk, hehe.

      Verwijderen
  2. Naar Wither ben ik ook benieuwd! Ik weet niet of ik snel nog een boek van Stephen King ga lezen. Ik las ooit zijn boek Firestarter en ook al moest het een paranormale thriller zijn vond ik het echt een ontzettend saai boek...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De cover van Starters is idd lelijk :D En de inhoud is ook zeker niet wauw ... Naar wither ook benieuwd! (staat klaar id kast ^^)

    BeantwoordenVerwijderen